lunes, 26 de julio de 2010

Cap de setmana a la Cerdanya 2ª Part

Una vegada vam agafar els cotxes, vam baixar del Refugi de Malniu, La Marta va tornar cap a casa. Nosaltres vam anar amb cotxe en direcció a Martinet, i després en direcció Aransa, després d'una estona de camí de pista amb cotxe, a mitja tarda vam arribar al Refugi de Les Pollineres (2130m.), lloc on vam deixar el cotxe, vam tornar-nos a penjar les motxilles i som-hi una altre vegada, ara uns 40 minuts de caminada ens separaven del Refugi dels Estanys de la Pera (2355m.), lloc on sopariem i passariem la nit.
Una vegada vam arribar al refugi, ens vam instal.lar-nos, i vam estar per allà tot esperant l'hora de sopar, el sopar doncs, llenties amb verdures de primer, i de segon butifarra amb ceba i pomes cuïtes, de postres macedonia. Després de sopar, ens vam arribar fins a l'Estany de la Pera situat a 5 minuts del refugi, també vam poder gaudir d'una lluna plena a més de 2000m. d'altitud., després al voltant de 2/4 d'onze, vam anar cap a dormir.

Diumenge 25, ens llevavem aviadet, a les 7 estavem tots a punt per l'esmorzar, feia un dia ventós i una mica de fret 8ºC. Una vegada esmorzats, vam començar a caminar de pujada fins el Collet de St. Vicenç (2573m.) desde aquí, pel Port de Perafita, vam pujar el primer cim del dia el Pic de Perafita (2752m.), on vam fer una paradeta, i també vam gaudir de les vists al nord Andorra i cap al Sud la Serra del Cadí, i el dia mig ennuvulat i ventós. Després d'aquí vam carenejar una estoneta de baixada, fins el Coll de Claror (2570m.), a partir d'aquí tocava tornar a pujar per la carena de la muntanya, fins el Monturull (2761m.), lloc on vam esmorzar. Després d'esmorzar i per sort que portavem la panxa plena ens va tocar l'estona amb més vent, gairebé s'ens enportava. Després d'una estoneta de vent, tocava la baixada, per una tartera amb moltíssima pendent, que alguna la recordarà, vam baixar-la fins aprop de la Bassa de Claror. Després vam passar per l'Estany de la Pera, i després de nou pel refugi. Una vegada al refugi de nou doncs baixada i fins el cotxe. Aquest segon dia vam fer 8.5 km i un desnivell de 925m. amb 4 hores 45 minuts. ara tocava camí de retorn.