martes, 3 de enero de 2012

Caminada a La Vall del Cortès

Aquest dimarts, amb l'Esteve i aprofitant que estavem de vacances de nadal, vam aprofitar per fer una bona caminada, pel nostre territori

Vaig sortir de casa a les 8 del matí i el vaig anar a busca'l. Vam sortir en direcció a NO, cap a Cal Gavatx, després vam girar per passar per la Font del Roure, i posterioment, cap a Quatre camins, el Camp Gran, Can Bruguera, L'Urbanització de Can Volart, i on ja vam entrar al Parc Natural del Montseny i també la pujada. La primera part seguint camí, fins agafar el Corriol del Senglar, passant pel Coll de Murtra (720m.) i per sota Coll d'Uixola i Coll de Tascó.

El Turó de l'Home, amb l'Ermita de St. Elies.

El Cortès
Després vam passar per La Plana de la Riera, lloc on vam agafar un corriol, fins la Casa del Cortès, on ens vam trobar amb en Jordi Benito, que hi viu i vam fer la xarrada una estona.

Després de fer la xarrada, ens vam acostar a pocs metres de la casa, on s'hi troba, la font del mateix nom, i vam aprofitar per esmorzar-hi.
Font del Cortès

Una vegada esmorzar i ja cara avall, vam baixar per la pedrera, fins a Terra Blanca, llavors, vam agafar el camí de la Serra de Can Segarra, fins el Sot de l'Om, passant per Can Segarra.

Després vam pujar cap a la zona de les Tres Termes, i cap a Can Llobera, per arribar a St. Pere de Vilamajor, on vam tornar a St. Antoni, pel passeig que voreja la carretera.

Ha estat una caminada amb un bon dia, i molt bones vistes. D'unes 6 hores amb total a bon ritme, hem fet 27 km. i un desnivell positiu de 950m.