domingo, 13 de abril de 2014

Raquetes de Neu a l'Estany de Sant Maurici

El segon dia al Pallars Sobirà, Vam anar a fer una excursió amb raquetes de neu de l'Estany de St. Maurici, a l'Estany de Ratera.

Vam anar cap Espot amb cotxe, i vam deixar el cotxe a l'aparcament del Prat de Pierró. Lloc on obligatoriament tenim que deixar el cotxe al Tractar-se d'un Parc Nacional. El tram fins l'Estany de St. Maurici, Vam agafar els taxis tot terreny i ens van deixar als peus de l'estany.

Els Encantats

Aquí, ens vam posar les raquetes de neu i vam començar la caminada en direcció a l'Estany de Ratera.

Tota l'estona i cubert per una bona capa de neu vam anar seguint la pista forestal, on hi havia un bon gruix de neu.

Quan ens vam anar apropant a l'Estany de Ratera, vam creuar el riu de Ratera, pel pont, on el gruix de neu era més alt que la mateixa barana, quanta neu i es que per sobre del 2100m. encara quedava moltíssima neu.

Mica en mica ens vam anar apropant a l'Estany de Ratera i cada vegada les vistes eren més espectaculars i amb més neu.

Estany de Ratera

Arribats a l'Estany de Ratera, vam girar i vam tornar pel mateix camí que haviem pujar, un trosset més avall vam parar i vam menjar una mica.

Quan vam arribar a l'Estany de St. Maurici, ens vam fer les típiques fotos. Llavors, ens vam treure les raquetes de neu i vam seguir pel GR11, caminant fins a l'aparcament, i també passant per l'Ermita que dona nom a l'estany, St. Maurici.

Estany de St. Maurici
Durant tot el dia vam gaudir d'un dia radiant i molt agradable.

Ermita de St. Maurici

Vam gaudir d'una part de l'excursió majoritariament amb raquetes de neu i la part final tot caminant. Vam estar unes 5 hores i mitja, vam fer un desnivell de 280m. i un trajecte de 10.8 km.

Les dues properes nit les vam passar a Espot, en un apartament rural.