jueves, 11 de marzo de 2010

Matagalls amb raquetes de neu

Avui amb en Xavi, aprofitant que teniem festa ens hem escapat al Matagalls aprofitant que hi havia una bona nevada amb les raquetes de neu.

Hem deixat el cotxe a Collformici hem començat a pujar, llavors ens hem anat en direcció a St. Segimon, tot passant per la zona coneguda del Faig Gros, passant per la Font de St. Miquel dels Sants, tota aquesta estona amb un bon gruix de neu, llavors aprop de St. Segimon, ha vingut la gran complicació de la jornada, pujar per un corriolet que hi ha de molta pendent, amb molt neu, la veritat que ens ha costat bastant pujar per aquesta zona semblavem autèntics alpinistes, però a tocar de casa.

Una vegada superada aquesta gran pendent, hem arribat a l'ermita de St. Miquel de Barretons, una ermita que es troba tota envoltada d'un gran precipici, una vegada a l'ermita hem continuat pujant en direcció a Matagalls, passant per Coll Saprunera i posteriorment a la Font de Matagalls, on hem fet un paradeta per continuar fins al Cim. Amb poqueta estona hi hem arribat, hi havia gent i fins hi tot esquiadors amb esquis de muntanya.
Una vegada hem fet cim hem baixat pel camí típic fins a Collformic, on hem agafat el cotxe i hem anat cap a casa.

La sortida ha estat llargueta d'un 12,5km. amb un desnivell de 750m. i l'em feta amb gairebé 5 hores.