lunes, 12 de marzo de 2012

Caminada al Puig de Bassegoda

Ahir diumenge, vam fer una caminada multitudinaria de 21 caminaires, al Puig de Bassegoda, situat a l'Alta Garrotxa, a una altitud de 1373m.

Vam quedar a Castellfollit de la Roca, on ens vam ajuntar amb els demés caminaires, gent de diverses comarques com Garrotxa, Vallès Oriental, Osona, Baix Empordà i Gironès. Vam fer un café ràpit i vam agafar els cotxes en direcció a Sadernes, per anar al punt d'inici Ca n'Agustí de Riu.

Ca n'Agustí

Mare de Déu de les Agulles

Vam sortir de Ca n'Agustí de Riu, a les 9 del matí, en direcció a l'Ermita romànica de la Mare de Déu de les Agulles, on vam agafar en direcció al Collet de Santa Maria, per anar a buscar la zona de caire de Comadells, on la pujada era dura i molt pedregosa.

Caire de Comadells

Vam continuar de pujada, per anar fins els peus del Bassegoda, on vam poder gaudir de les vistes als 360º, gràcies al dia esplèndit que ens va fer.

Vam continuar vorejant la cinglera del Bassegoda, per anar a buscar les conegudes cadenes i esglaons d'acer, que faciliten la pujada.

Cadenes i esglaons del Bassegoda

Una vegada a dalt, després de 3 hores de caminada, vam esmorzar, vam gaudir de les vistes, vam refer-nos i vam continuar la caminada.

Vistes desde el Puig de Bassegoda
A continuació, vam tornar a baixar per les cadenes i esglaons, fins a la base del cim, llavors, vam tornar per la zona del Pla de Bateria, el Coll del Principi, després cap el Coll de Bassegoda i seguint la pista forestal, cap el Coll de Riu. Després, vam agafar un corriol que ens va portar de nou a l'ermida de les Agulles i seguint el camí que haviem fet de pujada, vam arribar a Ca n'Agustí de Riu.

Coll de Riu

Una vegada acabada la caminada que vam fer d'uns 10 km. amb unes 6 hores i un desnivell de gairebé 900m. vam dinar a l'esplanada de Ca n'Agustí de Riu, vam reposar i alguna mini migdiadeta vam fer.