martes, 12 de junio de 2012

Caminada al Ferran

Aquest diumenge passat vam anar a fer un dels cim més emblemàtics de l'Alta Garrotxa.

Vam sortir desde Oix en concret desde Can Pei, vam caminar en direcció a la Mare de Déu d'Escales, la primera part planera, a mida que ens vam anar apropant a l'ermita el terreny, ja es va anar possant cap amunt. Vam continuar ara ja sí tot cap amunt fins el Cim del Ferran, avanç d'arribar al cim vam fer una paradeta al Coll de Terres.

Mare de Déu d'Escales

Al cap d'unes 3 hores desde que haviem sortit d'Oix, vam arribar al Cim del Ferran de 983m. d'altitud. Vam esmorzar i vam agafar un corriolet amb molta pendent de baixada i que amb poca estona ens va portar fins a Talaixà. Vam apropar-nos fins a l'Ermita de St. Martí de Talaixà.

Talaixà des de El Ferran

St. Martí de Talaixà

Cresta del Ferran

Palanca del Samsó
Després de continuar, per uns trams de pista i d'altres de corriols, vam arribar a la Palanca de Samsó, aquesta palanca ajuda atravessar la Riera de Beget.

Una vegada travessada, la riera vam anar un tros amunt per buscar un gorg de la Riera de Beget, lloc on ens vam remullar-nos els peus i també, vam dinar.

Després de dinar vam baixar fins a Can Pei de nou, lloc on haviem deixat els cotxes. Vam fer unes 7 hores de caminada, amb uns 15 km. i un desnivell de 750m.