martes, 22 de enero de 2013

Caminada a Sta. Barbara de Pruneres

La caminada d'aquest diumenge passat, ens va portar fins l'ermita de Santa Barbara de Pruneres, situada al municipi de Montagut i Oix a l'Alta Garrotxa. Erem la Coral, l'Albert, Jo, l'Anna, l'Isa i la Laura,

Vam deixar els cotxes a l'aparcament de Can Bundancia i vam començar la caminada, en direcció a la Pedrera d'en Vinyoles, seguint la riera de St. Eudald. Un tros avanç d'arribar a la pedrera, ens vam desviar i vam agafar un corriol d'uns 2 km. que ens va porta fins a la zona dels boscos de Pruan. Després vam agafar el camí de pista que ens va portar fins a l'ermita de Santa Barbara de Pruneres, lloc on vam fer una parada per esmorzar, gaudir de les vistes i fer una visita a l'ermita.

Santa Barbara de Pruneres

Interior de l'ermita
La Sala
 Després d'esmorzar que deu ni do amb l'esmorzar, cadascú es va portar el seu i la Laura, va portar per tots xocolata i coca de pa ensucrada, que estava boníssima.

Poblet d'Oix
Vam continuar la caminada seguint el camí de pista que ens va portar fins el Coll de Camporiol. Lloc on vam seguir les marques d'itinerania, que es l'antic camí que anava de Castellfollit d ela Roca fins a Oix. vam anar seguint de baixada, fins travessar la carretera, on vam agafar un corriol curt de pujada, que ens va portar molt de la casa de l'Oliva Giberta, seguidament vam passar per Els Gorgs una antiga pedrera i seguidament, vam arribar a Can Bundancia, lloc on acabavem la caminada del dia.

Vam fer 15 km. amb 530m. de desnivell amb unes 5 hores amb la parada d'esmorzar.

Quan vam arribar a Can Bundancia ens esperaven la Natalia, en Jordi Palau, l'Anna Nogué i en Xevi, per anar a fer un bon dinar. I la veritat que vam quedar molt tips, ara ja toca pensar en la proxima caminada.