viernes, 19 de junio de 2009

11 hores de caminada pel Montseny


Avui i mai millor dit hem, anat a fer la cabreta, pel Montseny amb l'Esteve i en Roberto, tots 2 companys de feina.


Feia dies que la teniem pensada amb l'Esteve, i avui ha sigut el gran dia. A les 6 del matí, em sortit de l'aparcament que hi ha a baix del Pantà de Vallfornés (Canoves) en direcció ascendent fins, arribar a la presa, llavors ha tocat una mica de pla fins a la cua del pantà. Quan hem arribat a la cua em enfilat per la Baga d'en Cuch, on en Roberto ens ha deixat perquè portavem poca estona i ja tenia encetat el taló del peu, ell ha reculat i nosaltres hem continuat, pujant i pujant fins a Palestrins, on em agafat la famosa trialera del Sui, on amb unes 2 hores hem fet aquest Pic de 1318m. i desde on amb un dia ben clar, es poden veure grans vistes desde el mar fins els Pirineus.


Quan hem arribat a dalt, estava ple, però no de gent, sinó de cabres. Desde el Sui em anat a buscar la pista que travessa tot el Pla de la Calma, lloc on hem parat a esmorzar hi ha continuació s'ha continuat fins a Collformic. Un cop allà, ens esperava, la pujada a Matagalls, (que és un dels 3 cims més concorreguts de Catalunya, juntament amb la Pica d'Estats i el Puigmal). La pujada ha sigut bastant distreta i amb una amenaça, la d'uns núvols, que semblaven inofensius, i que de mica en mica s'han anat enfadant, i l'últim tram fins al cim del Matagalls, l'hem fet sota una mica de pluja. Una 1 hora i 10 minuts desde Collformic, és el que hem trigat amb pujar fins a Matagalls situat a 1697m. Quan em arribat a dalt ja portavem unes 5hores i mitja caminant, i un desnivell positiu d'un 1250m. Una vegada a dalt, estavem a l'equador de la caminada, ha parat de ploure, però amb un no res s'hi ha tornat a posar, una estoneta.

Llavors doncs casi tot baixada, fins al punt d'inici. Una vagada hem arribat a Collformic, hem fet una parada al restaurant que hi ha, hem pres un refresc i cap a travessar de nou el Pla de la Calma amb un bon sol i calor. Una vegada em passat la Casa Nova de Vallfornés, situada al Pla de la Calma, hem buscat una ombra on hem dinat. Llavors hem reeprès el camí, i un tros més avall hem agafat un corriol, que poca gent el coneix, la veritat que estava amb brut de males herbes i tapat, i on a mi m'han quedat les cames que semblava que m'hagués barallat amb un gat. Aquest corriol, ens ha dut fins la Casa de Vallfornés, llavors continuant baixant, s'ha arribat al Pantà, hi a l'aparcament, on hem arribat a les 5 de la tarda. I contents de que haviem aconseguit els que ens haviem proposat, ara només falta preparar-ne la pròxima.

No hay comentarios: