lunes, 25 de octubre de 2010

Pujada al Costabona

Després d'un pont del Pilar, amb caminades programades i que va ser passat per aigua, aquest diumenge, vam dur a terme una de les caminades que teniem previstes de fer, anar al Costabona. No es un cim de gran dificultat però té la peculiaritat de ser el primer cim que supera els 2000 m. del Pirineu, per l'Est.

Vam arribar-nos amb cotxe fins a la Collada Fonda (1900m.), situada a la pista forestal que porta de Espinavell a Setcases.

Vam començar a pujar amb un dia amb estones de tot, sol, núvols i una mica de boira, per sort aquesta vegada els del temps no la van encertar del tot. Vam arribar fina a Coll de Pal 2318m. on vam fer una paradeta i aprofitant que la boira ens va deixar ja vam veure, els Bastimensts i per l'altre banda el Canigó enfarinats. Després vam reprendre el camí fins al Cim del Costabona de 2465m. i on vam esmorzar i ens vam fer les típiques fotos de rigor, després baixada, pel mateix lloc on haviem pujat.

Vam un desnivell de 585m., unes 3 horetes de caminada amb parades i 7,5km.

Després, vam anar tota la colla a dinar a la Fonda Rigà de Tregurà de Dalt, on els que vam pujar caminar, d'altres que no i el que tenia por de pluja, vam fer un bon dinar d'aquells que feina tens aixecar-te de la taula.