domingo, 1 de mayo de 2011

Caminada a St. Antoni de Camprodon

Dissabte amb l'Anna, vam anar a fer una caminada pel Ripollès. Vam deixar el cotxe a St. Pau de Segúries, vam començar a caminar, en direcció a la casa de turisme rural del Mariner, i després, vam continuar per la zona del Bac del Mariner, envoltats d'una gran fageda, després vam arribar al Coll del Sitjar on hi havien uns grans prats on hi pasturaven vaques i cavalls. Després del Coll del Sitjar, vam continuar per un corriolet fins el Coll d'Alec i posteriorment fins el Collet d'en Sivilla, aquests primers 6 km. van ser de molt bon fer, a partir del Collet d'en Sivilla, el corriolet que ens va portar fins a l'Ermita de St. Antoni de Camprodon (1320m.), era amb pujada amb més pendent.

Una vegada vam arribar a dalt, va coincidir que hi havien un grup de gent gran, que es reuneixent tot els dissabtes de final de mes, desde 1982 van arreglant l'ermita, que es trobava practicament en ruïnes, també vam poder gaudir d'una mini visita guiada per l'ermita a càrrec del president del grup.

Després vam esmorzar, i vam continuar caminant de nou, ara ja de baixada fins el Collet d'en Sivilla, i després vam anar cap al Santuari del Remei. Vam agafar el camí de pista en direcció a St. Pau, però avanç vam fer una parada per dinar. Després mitja horeta més de caminada, i ja vam arribar.
Vam fer uns 17km. amb 5h 45 amb parades incloses i un desnivell de 580m.