miércoles, 12 de octubre de 2011

Caminada al Matagalls

Feia temps que tenia ganes de fer una caminada al Matagalls així que vaig enviar els email uns dies avanç perquè la gent s'ho pugués convinar, i efectivament vam ser uns 20, la propera caminada ja putser haurem de llogar un mini-bus. Putser també era perquè la caminada pel Montseny prometia bons païsatges i com no bona gent.

Vam deixar els cotxes, a Collformic i vam començar a pujar el primer tors per la típica pujada a Matagalls, a cap d'un quartet de caminada, ens vam desviar en direcció a St. Segimon, i St. Miquel de Barretons, tot passant pel Faig Gros, i un camí no tant freqüentat per la gent la veritat que el camí principal de pujada a Matagalls, semblaven les rambles de Barcelona.

Una vegada vam estar a prop de St. Segimon, ens vam desviar per un tram de corriol de pujada amb una pendent considerable, a continuació, vam arribat a St. Miqel de Barretons, desde d'on vam poder gaudir d'unes impressionants vistes de mitja catalunya, a cause del dia radiant que feia amb també bastanta caloreta, i una visibilitat exel.lent.

Després de la foto de família, vam continuar la caminada cap al Coll Saprunera i la font de Matagalls, on vam fer una parada per esmorzar. Després vam continuar la pujada fins al Cim de Matagalls (1697m.).

On vam coincidim amb moltíssima gent que també havia escullit el dia per pujar-hi, al cap d'una estona d'estar per dalt i gaudir de nou dels païsatges, vam baixar pel camí típic de Matagalls, per de nou, arribar a Collformic.

Una vegada a Collformic vam deixar les motxilles i vam agafar els pic-nics que portavem i vam anar a dinar a un font propera i resguardats del sol.

Va ser un dia genial, amb 4 hores i mitja de caminada, 11,7 quilòmetres i un desnivell positiu d'uns 700m.