jueves, 22 de septiembre de 2011

Vall de Boí 2ª part

Diumenge, ens vam llevar amb un dia bastant tapat i per sobre de 2500m. havia nevat, la caminada que voliem fer vam desistir, i vam canviar de sector.

Vam deixar el cotxe a Boí, i vam agafar els taxis que van pel parc nacional, amb ell vam recorre la zona que haviem fet ahir, de la Vall de St. Nicolau. Va anar bé d'agafar-lo, perquè ens va deixar, una miqueta més amunt del que haviem caminar ahir, és a dir que fariem caminant desde el Planell d'Aigüestortes, fins l'Estany Llong.

Feia, una mica de vent, i ruinejava, així que ens va deixar el taxi, ens vam abrigar, i també ens vam possar el cangur. Vam sortir desde el Planell d'Aigüestortes, en direcció a l'Estany Llong, pel camí vam anar gaudint dels paratges que ens envoltavem, després d'un hora i un quart, vam arribar fins a l'Estany Llong. Després vam ja recular i vam fer parada al Refugi de l'Estany Llong, on vam esmorzar.

De baixada, vam poder veure, els únics 7 cavalls que pasturem per la Vall de St. Nicolau, que estaven de bon veure. Per sort va deixar de ruinejar i va sortir el solet.

Vam continuar baixant de nou, fins la parada de taxis. Vam fer 3 hores 15 minuts de caminada, per recorre els 11km. que vam fer, pel que fa el desnivell vam fer 360 m.

Després de la caminada i avanç de dinar vam anar a fer la visita a l'església de Sta. Eulalia d'Erill la vall.

Després de dinar, vam anar a visitar el poble de Durro, i també la seva església de La Nativitat, on també vam pujar al seu campanar i vam poder veure el mecanisme que el fa funcionar.

Després amb cotxe, vam anar a l'ermita de St. Quirc de Durro, i des d'on vam poder gaudir, d'unes bones vistes sobre la vall.

Després avanç d'anar a sopar, ens vam anar fins a l'església de St. Climent de Taüll, veure-la il.luminada.