viernes, 23 de noviembre de 2012

Via Romana de Capsacosta i Vall de Bianya

El diumenge, teniem prevista una caminada al Comanegre i el Pic de les Bruixes a l'Alta Garrotxa, degut al mal temps, vam canviar la ruta i vam fer una caminada per la Via Romana del Capsacosta i La Vall de Bianya.

Ens vam trobar a l'aparcament de La Canya a 2/4 de 8 del matí, començava a ploure i el dia no estava gaire per anar a caminar. L'Anna, Moni, Isa, Sònia, Rosa, Laura, jo i la Bruna (el gos de la Rosa), decidim anar a caminar, d'altres no tenen ganes de mullar-se i van a Camprodon a esmorzar i algún decideix tornar-se'n al llit.

Comencem la caminada al Pas dels Traginers, molt aprop de la casa de turisme rural de La Coromina, anem seguint amunt per la Via Romana del Capsacosta, està plovent però tenim moltes ganes de caminar, passem per l'Oratori de St. Josep, Cal Ferrer. després d'uns 6 km. de pujada arribem a la Collada de Capsacosta, a cavall de les comarques de la Garrotxa i el Ripollès.

L'Isa i l'Anna sota la Pluja

Trobem un petit refugi d'ovelles i decidim refugiar-nos de la pluja i esmorzem. Acabats d'esmorzar, la pluja afluixa una mica, deixem la Via Romana i anem en direcció a St. Ponç d'Aulina.

Passem pel Pla de Les Barraques, i arribem al punt més alt de la caminada el Coll Salarca (1024m.), Baixem per una pista que ens porta fins a St. Ponç d'Aulina.

Pla de Les Barraques

St. Ponç d'Aulina

Arribem a St. Ponç d'Aulina, ermita romanica, fem una paredeta menjem alguna cosa i continuem la caminada, seguint la Vall de Bianya, seguint la Riera de St. Ponç i gaudim ara sense tanta boira dels boscos multicolors de la Garrotxa.

Passem per diverses cases de pagés entre d'altres, Les Planes, Les Pinoses, El Pedrós, el Molí d'en Puig...

L'aventura de la jornada, va ser quan, ja veiem el final més a prop a falta d'uns 3 km., doncs ens tocava envardisar-nos una mica ja que el camí estava molt tapat, però ens en vam sortir.

Després de 7 hores de caminada (amb parades incloses), i bastanta estona sota la pluja, arribavem al Pas dels Traginers, lloc on teniém els cotxes.

Vam fer 20.5 km. i un dsnivell positiu de 750 m.