viernes, 16 de agosto de 2013

Pujada al mític alpí de l'Alpe d'Huez

Aquest dijous passat, tocava atacar el conegudíssim Alpe d'Huez.

Vam sortir d'Allemont, per fer uns 10 km. de pla, avanç d'arribar a Le Bourg d'Oisans indret on comença el Alpe d'Huez. La veritat és que si no t'has mirat cap perfil, només amb començar a pujar sembla un port molt exigent, ja que els 2.5km. inicials son els més durs, Després va pujant, però tot i siguent dura la pujada es fa millor.

Primers quilòmetres del port

La veritat que aquest port alpí hi vam trobar molts ciclistes, i també molt d'ambient, ja que s'hi feia una marxa a peu desde baix fins a dalt.

Mica en mica vam anar guanyant alçada i vam anar avançant, per l'espectacular zig-zag , i les seves 21 corves anomendaes cadascuna d'elles amb mites del ciclisme mundial.

Bourg d'Oisans

Aquest era un port que portava temps que volia pujar i anar als Alps i no fer l'Alpe d'Huez, es com marxar cap a casa de buit.

Le Ribot

Alpe d'Huez, no es tracta d'un coll sino és un village, dedicat a l'esquí, i amb unes bones infrastructures pel turisme.

Arribats a dalt, i fent-nos les fotos pel record, per no baixar pel la mateixa zona de pujada, vam seguir en direcció al Col de Sarenne, desde Alpe d'Huez fans una mica de terreny de puja i baixa, fins els últims 2 km. que son els més exigents

Pujant Col de Sarenne

Quan vam arribar a dalt el col de Serenne, ens vam abrigar una mica i som-hi cap avall. Vam poder gaudir d'unes vistes cap algún glaciar, realment espectaculars.

En aquest port durant la baixada, la Marga, va patir una avaria que la va fer abandonar la ruta, ja que las seves llantes de carbó, arrel de l'escalfor, es va dilatar tant que es van trencar, llavors, amb l'Alfons vam anar baixant amb bici, per anar a buscar le cotxe i anar-la a recullir, tot i així encara ens quedaven uns 30km. per arribar al cotxe. Per sort mentre la Marga anava baixant intentava trobar algú que amb cotxe la pogués baixar i al cap d'una bona estona va trobar uns que la van voler baixar i llavors nosaltres la vam anar a recullir, per sort aquest incident va ser l'últim dia de ciclisme als alps.

Nosaltres van fer 3 hores de bici, amb 65.7km. i un desnivell de 1570m. així s'acabava la nostra aventura alpina d'aquets dies amb bici.