sábado, 24 de agosto de 2013

Pujada a la Mare de Déu del Mont


Una vegada ja arribat del Alps i encara amb dies de vacances per davant, vaig anar a fer una pujada que tenia pendent per les comarques gironines. Pujada a la Mare de Déu del Mont.

Vaig anar amb cotxe fins a Banyoles, Vaig agafar la bici i vaig anar en direcció, Esponellà i Crespià, així feia una mica de pla, avanç de fer la pujada a la Mare de Déu del Mont. Una vegada arribat al encreuament amb la N-260, vaig anar en dirrecció Lladó i quan fas mig quilòmetres ja es troba el rètol indicador. Es tracta d'un port HC (fora de categoria) de 18.8 km. superant un desnivell de 932m. i coronant a 1111m., És a dir que el port comença a 180m. d'altitud i es puja a 1111m.


La pujada la primera part es mitjanament suau fins el km. 8 seguidament ja es comença a enfilar i la part més dura la trobem a partir del Monestir de St. Llorenç de Sous, fins a dalt que son gairebé 3 km. amb rampes del 13 i 14 %.

Al fons el Santuari
Això sí una vegada a dalt les vistes de tot el voltant son amb un dia clar espectaculars i que compensen gratament l'esforç d'haver pujat fins aquí dalt.



Vistes cap a La Garrotxa














Vistes cap el Pla de l'Estany











































Seguidament i després d'una estona contemplant el païsatge i reposant una mica. Vaig anar tirant cap avall, pel mateix lloc on havia pujat, fins el creuament que ve de Beuda i Besalú, i baix baixar cap a Besalú, vaig passar a tocar de l'emblemàtic pont medieval i vaig seguir pedalant en direcció a Serinyà i cap a Banyoles, on avanç d'arribar-hi, vaig girar i vaig agafar la carrretera que dona la volta a l'estany.
pont de Besalú














Estany de Banyoles al fons la Mare de Déu del Mont















Va ser una sortida matinal de gairebé 3 hores amb 71 km. i un desnivell de 1350m.

Enllaç de la de Mare de Déu del Mont

No hay comentarios: