viernes, 2 de abril de 2010

4 dies al Pirineu

Aquest cap de setmana passat, amb l'Anna, ens vam escapar 4 dies al pirineu. Dissabte al migdia, vam marxar cap el Pallars Sobirà, en concret a Lleret, un poblet de només 10 habitants situat a la Vall de Cardós. La primera nit, la vam passar a Can Rabassó, una magnifica casa de turisme rural, que vam tenir el luxe de que fos tota per nosaltres, i on en Josep Mª i el Fede, ens van tractar molt bé.

El diumenge al matí, era dia d'excursió amb raquetes de neu, a Tavascan, en concret a l'Estació d'Esquí de La Pleta del Prat, Allà vam deixar el cotxe, per començar l'excursió del dia, un tros el vam fer per les pistes d'esquí, i després, quan vam arribar a la zona del Pla de Melí, vam girar, i seguir el Torrent de Mascarida, tot cobert de neu, per enfilar-nos fins a l'Estany de Mascarida situat a 2350m. d'altitud i tot cubert de neu. Després la baixada, la vam fer pel mateix lloc on haviem pujat, fins al Pla de Melí. Després vam serguir el torrent, fins a la base de l'estació d'esquí. Lloc on vam acabar la raquetada del dia.

Amb poc més de 5 hores, 7 km. de recorregut i un desnivell de 550m.

Després d'acabar l'excursió amb raquetes, vam anar fer una mica de turisme, per Tavascan, Lladorre i posterioment a Tirvia, lloc on vam passar la nit, en concret a l'hostal Nadalet.

Dilluns era dia de canviar de comarca, i passar del Pallars Sobirà a la Val d'Aran. Vam agafar el cotxe, i vam pujar pel Port de la Bonaigua, situat a poc més de 2000m. d'alçada, i on el meu avi als anys 40 hi va fer la mili.
Després de deixar el port de la Bonaigua, i veure els esquiadors com en feien dentetes, vam anar fins el pla de Beret, lloc on aniriem a fer l'excursió del dia. L'excursió d'aquest dilluns, no era ni de bon tros, tant dura com la del diumenge.

Vam sortir del Pla de Beret, seguint la Noguera Pallaressa, per la seva banda esquerra, seguint el camí en direcció al poble abandonat de
Montgarri. quan vam arrribar molt aprop de la Cabana de Parrós, ens vam tindre que treure les raquetes de neu, i continuar sense elles, degut a la manca de neu.

Al cap d'una estona vam arrribar a Montgarri, on només es conserven amb bon estat l'església i l'antic hospital, convetit ara en refugi.
Després vam creuar la Noguera Pallaresa, vam tornar per l'altre banda del riu. Arribant ja al Pla de Beret, vam gaudir de les vistes sobre el massís de la Maladeta, i els gegants cims del Pirineu, l'Aneto, la Maladeta entre d'altres tres mils.

Van estar unes 5 hores de caminada, amb gairebé 11 km. de recorregut i un desnivell de 350m.
Després de la caminada vam arribar a l'alberg de Salardú, lloc on passariem la última nit, avanç però, vam anar a fer una volta per Vielha, hi ha sopar en una pizzeria, les pizzes i les patates fregides,estaven boníssimes.
Dimarts després d'esmorzar vam tornar ja cap a casa.