jueves, 28 de junio de 2012

Pujada al Gra de Fajol

Aquesta passada revetlla de St. Joan, amb l'Anna la varem passar al Refugi d'Ulldeter. Vam arribar-hi al cap vespre, on vam poder gaudir d'un cel espectacular i molt rojenc.

Refugi d'Ulldeter al capvespre

Vam sopar i com no podia faltar a la cita ens vam portar la coca de St. Joan, després vam estar una estona pel refugi i vam anar a dormir gaurebé a l'horari de les gallines a l'estiu i com és habitual als refugis, a les 10 del vespre ja estavem dormint.

El diumenge i dia de St. Joan, ens vam llevar a les 7 del matí, vam esmorzar al refugi, i a 3/4 de 8 del matí començavem la matinal de St. Joan, vam pujar cap el Coll de Marrana, on hi vam pujar amb una hora escassa des del refug, vam enfilar cap a l'esquerra en direcció al Gra de Fajol de 2708m. el segon pic més alt de la zona de Vallter. També vam poder  gaudir d'unes bones vistes i d'una bona colla d'isards que hi havien.

Una vegada a dalt, vam poder veure que hi tornava a ser la creu, que fa un anyet amb un acte vandàlic, la van desapareixer, hi era recient posada en concret del dia 10 de Juny d'enguany.

Després la tornada la vam fer per el mateix lloc, passant pel refugi d'Ulldeter, i acabant a l'aparcament, però avanç vam aprofitar per esmorzar, i refrescar-nos els peus a les aigües fredes del Ter.

Vam estar 2 hores i mitja amb paredes i vam fer 4,5 km. amb un desnivell positiu de 460 m.