martes, 30 de julio de 2013

Pica del Canigó

Aquest cap de setmana passat, amb l'Anna vam pujar a la Pica del Canigó de 2785m.

Vam agafar el cotxe, dissabte a la tarda, i vam fer nit al Camping de Prada. Dissabte de bon matí ens vam llevar, vam recollir la tenda i vam agafar el cotxe ens esperaven 23 km. de pista forrestal, molt llarga i feixuga, gairebé 2 hores de pujada, fins l'aparcament proper al refugi de Cortalets.

Refugi de Cortalets (2150m.)
Vam seguir el Gr, i per un corriolet, en uns 10 minuts, vam arribar al Refugi de Cortalets (2150m.). Seguidament vam passar pel Pla dels Estanyols, amb un petit llac, vam continuar la caminada, per passar cap un petit coll, per anar per la cara nord i fer la segona part de la caminada.

Pla dels Estanyols, al fons el Canigó

Mica en mica ens anavem acostant i veient el Canigó, més aprop. La última part d ela pujada, és bastant rocosa, i puja fern zig-zag, fins arribar al cim d ela Pica del Canigó de 2785m., hi vam pujar amb poc més de 2 hores.

Durant el trajecte, ens vam trobar bastants excursionistes i dalt del cim, vam tindre que esperar torn per fer-nos la foto de record.

Vam esmorzar a dalt i seguidament, vam baixar pel mateix recorregut, que haviem fet la pujada. Es tracta d'una caminada de bon fer, putser la part final és la més dura.

Per pujar a dalt vam superar un desnivell de 755m., La caminada va durar poc més de 4 hores i 9km.de longitud.

Per a més informació aquest enllaç Canigó.cat