domingo, 2 de noviembre de 2014

El Sostre dels Pirineus l'Aneto

Aquest passat 18 d'Octubre, vaig pujar al sostre dels Pirineus l'Aneto de 3404m. d'altitud.

Després de 5 anys d'haver-ho intentat, aquesta vegada ho vaig aconseguir. Després de planejar-ho amb pocs dies, vam aconseguir-ho, amb l'Albert i l'Eduard.

Divendres a la tarda, després de plegar vam agafar el cotxe, vam anar fins a Benasque, llavors vam arribar fins l'aparcament de la Besurta on hi vam arribar amb 4 hores de cotxe i gairebé 400km.

Vam sopar i vam anar caminant de nit fins al Refugi de La Renclusa (2140m.), on vam fer nit. Dissabte al matí i amb les previsións de temps molt bones, ens vam llevar a 2/4 de 6 del matí, vam esmorzar i vam començar a caminar a 2/7 de 7. durant un bon tros el vam fer de nit i amb l'ajuda dels frontals.

Refugi de la Renclusa

Mica en mica es va anar fent de dia i vam anar puguent gaudir d'un molt bon dia i dels païsatges que ens envoltaven i posteriorment vam arribar al Portillón Superior a 2800m. i ja vam tombar cap a l'altre costat de la muntanya i vam poder veure l'Aneto i el glaciar.

Seguidament i ja veient al fons l'objectiu, vam continuar caminar, en direcció al glaciar i assolir els 3000m. d'alçada, un repte que l'Albert tenia pendent ja que mai hi havia sigut.

l'Aneto al fons

Arribem als  3000m.

Vam arribar a la xifra dels 3000m. i vam aprofitar ara ja sí i per puguer progressar millor per la neu i sense perill els grampons. Vam continuar travessant l'impresionant glaciar, tot i haver-hi molta neu, és l'època de l'any que menys ni ha.

Galciar de l'Aneto

Després d'una estona de travessar glaciar, vam arribar al Collado de Coronas a 3190m. i on vam enfilar el tros amb més pendent de la ascensió i que ens va portar fins el conegut Pas de Mahoma.
Collado de Coronas 3190m.

Pas de Mahoma

Vam fer el pas de Mahoma, que fa una mica d'impressió, però ens vam arrapar bé a les pedres i el vam superar i per fí després d'unes 6 hores de pujada, arribavem, al pic més alt dels Pirineus l'Aneto de 3404m.

Aneto 3404m.

Vam estar de sort i vam puguer gaurdir del cim, una estona només nosaltres sols, un fet inpensable, a l'estiu, també per ser 18 d'Octubre, vam tindre un dia genial i una temperatura molt agradable, per l'alçada que es trovabem.

Després va tocar refer el camí de tornada fins al refugi de La Renclusa i posteriorment, fins l'aparcament, on teniem la furgoneta. després de la caminada tocaven unes 4 hores de cotxe, per arribar a La Garrotxa.

Van ser unes 11 hores amb total de caminada, un trajecte de 12.7km. i un desnivell positiu de 1800m.