martes, 27 de abril de 2010

Caminada al Costa Pubilla

Avui, dimarts l'excursió, tot i portar el Gps, era una sortida traçada sobre mapa digital, és a dir, que a vegades trases sobre camins, que quan i ets, a la muntanya no hi son, o no els trobes.

Hem deixat el cotxe a Campelles, poblet situat a la banda oest de Ribes de Freser, a 1350m. Hem agafat el camí de pista, que amb una horeta ens ha portat fins al Pla de Les Teuleries, on es troba el Refugi de Pla dels Prats, aquí tot i que he badat una mica, i hem seguit un tros camí de pista, que no teniem que fer, ens ha tocat recular una mica, i tornar de nou al refugi, llavors hem vist el camí, que ens haviem saltat i tot seguint-lo hem arribat al Coll Pan a 1750m.

Després aquí, ens hem tornat a equivocar, teniem que anar amunt camp a través, per començar a carenar, nosaltres en continuat per un altre camí paral.lels a la carena, al cap d'una estona, i quan teniem el Cim de La Covil de 2005m. perpendicular a nosaltres, em enfilat prat amunt, la pujada ha estat durilla, però hem retrobat amb el track que teniem que seguir i el Cim de La Covil.

Després d'aquí continuant per les carenes i gaudint de les vistes, Pedraforca, Taga, Puigmal, Tossa d'Alp, Puigllançada, Montseny... em baixat fins el Coll de Coma Ermada 1878m. llavors ha tornat a tocar, pujar fins al Costa Pubilla de 2050m. l'objectiu del dia. Després aprofitant que feia bon dia hem continuat, una mica més, per la carena fins al Roc dels Llamps a 2050m. per sort feia bon temps i de llamps no n'hi em vist cap.

Després del Roc dels Llamps, ha tocat tornar enrrera fins el Coll de Coma Ermada, on hem tirat una mica avall, i anar per dintre de bosc, una mica a l'aventura i amb l'ajuda del Gps, trobar el Refugi de La Covil situat a 1780m. lloc on hem parat a menjar una mica, després al cap d'una estoneta, hem tornat a refer tot el camí que haviem fet de pujada fins a Campelles, on hem arribat a les 3 de la tarda.

Avui, deu ni do amb l'excursió, una mica més de 5 hores i mitja, per superar un desnivell positiu total de 1100m. i 21,5 km. no ha estat gens malament després de la excursió d'ahir, sort dels Banys de Dorres.