martes, 27 de abril de 2010

Caminada al Estanys de Les Bulloses

Ahir dilluns amb en Xavi, vam marxar 2 dies a caminar. De bon matí vam agafar el cotxe i vam anar a la Cerdanya Francesa, en concret, a la zona del Llac de Les Bulloses, entre Font-Romeu i Les Angles. L'intensió era si es podia, fer una excursió amb raquetes de neu, però quan vam arribar a l'inici de l'excursió, ja vam veure que el més pràctic, era a causa ja de la manca de neu deixar-les al cotxe.

Vam sortir del Pla dels Avellans, seguint un track que m'havia baixat d'internet, en direcció a l'Estany Negre, el primer estany, ja tenia un aspecte de primavera, és a dir, sense neu al seu voltant, a mida que vam anar continuant vam trobar el següent l'Estany Llarg, aquest ja amb una mica de neu i gel.
Després de trobar, aquets 2 estanys, vam arribar al Llac de Les Bulloses el més gran de la zona i que encara estava molt més gelat que els altres. Per sobre dels 2000m. els estanys tenien més gel. Una vegada aquí vam decidir allargar la sortideta una mica i vam continuar la caminada, fins a un altiplà proper que s'hi troben més de 12 estanys i estanyols, nosaltres vam arribar-nos fins a l'estany també dit Negre, i a l'Estany del Viver, on ens vam atrevir a posar-nos sobre el gel de sobre el llac per sort ens va aguantar i no vam anar a dins de les gèlides aigües.

Després de fer la visita aquests 2 estanys, vam recular fins arribar de nou al Llac de Les Bulloses, vam agafar el camí de pista que es el GR 10, que travessa el Pla de Bones Hores, i així continuar fins molt aprop d'un dels remuntadors de l'Estació d'esquí de Font-Romeu, a continuació vam arribar, a l'Estany de la Pradella i que també s'hi troba un refugi no guardat, amb el mateix nom, després vam anar continuant pel camí del Gr. 10 que ens va portar de nou al Pla del Avellans lloc on haviem deixat el cotxe.

Vam estar unes 5 hores de caminada, vam fer 14,5km. i un desnivell de 540m.

Després per recuperar-nos per la caminada dels dia següent vam anar fins al petit poblet de Dorres on s'hi troben uns Banys Romans a l'aire lliure, actualment encara s'hi conserven de l'època romana 2 banyeres de granit. Les aigües de l'interior de la terra a 42º i que la veritat van genials per relaxar, pel la pell però també fan una mica de pudor, però s'hi està de conya.

Després d'una horeta de relax, va tocar agafar el cotxe ara en direcció a Planoles, en concret a l'Alberg Pere Figuera, on passariem la nit i pensariem la excursió del Dimarts.