martes, 11 de diciembre de 2012

Caminada al Puigsacalm pels ganxos

Aquest Diumenge Passat, vam pujar al Puigsacalm pels Ganxos, desde Joanetes.

Joanetes
Vam sortir de Joanetes, i pujant tot fent un camí ben marcat i fent ziga-zagues, vam continuar pujant, fins arribar a la pedra amb el nom del Barret, llavors aquí, vam fer una mica de paradeta i vam menjar alguna cosa.

A partir d'aquí vam anar, cap a l'esquerra, a buscar els Ganxos Vells, per sota la imponent cinglera.

Una vegada arribats als coneguts Ganxos Vells, vam pregressar, amb la seva ajuda, ja que és una zona d'una mica de dificultat, i també va fer que la sortida fos una mica més d'aventura.

Vam arribar al Coll de Santa Magdalena, i vam seguir cap al Coll de Clivillers, pel camí del Pas dels Burros.

Del Coll dels Clivillers, vam arribar al Cim del Puigsacalm de 1514m. Després vam anar fins el Puig dels Llops de 1486m.

Camí del Pas dels Burros

Puigsacalm
Al Puig dels Llops, vam dinar, després vam continuar la caminada cap a l'ermita de Sta. Magdalena del Mont.

Sta. Magdalena del Mont

Una vegada arribats a l'ermita, vam anar a buscar el tram més aventurer i dificultós de la caminada, la Canal Fosca i la baixada pels Ganxos Nous.

Zona dels Ganxos Nous i la Canal Fosca

Una vegada arribats al Barret, haviem deixat enrera una estona de concentració i aventura. Vam refer un tros del camí que haviem fet de pujada.

Quan vam arribar a l'alçada del Puig del Soi, ens vam desviar, passant per Mas Poc, La Planota i de nou fins a Joanetes. On vam arribar després de gairebé 8 horetes, amb les parades incloses. Pel que fa al recorregut doncs vam fer 12,7 km. i un desnivell de 1080m.