lunes, 3 de diciembre de 2012

Caminada al Matagalls per St. Bernat

Aquest dilluns, aprofitant que tenim vacances tota la setmana, amb l'Esteve Bosch, vam anar a fer una caminada pel Montseny.

Hotel de St. Bernat del Montseny
Ermita de St. Bernat
 AQUÍVam sortir de St. Bernat del Montseny, en direcció al Matagalls, vam pujar per la Palancota, Pla Safatgella, que la veritat hi ha una bona pujada i ens van seguir un parell de gossos, un de negre i un dels 2 St. Bernats típics de l'hotel. vam continuar pujant i guanyant alçada, pujant pel Collet de l'Antic (1624m.) i cap el Collet de l'Home Mort (1639m.) ara ja veiem el Matagalls més aprop.

Una vegada vam arribar al cim de Matagalls (1697m.), vam gaudir de les vistes d'un dia esplèndit i una temperatura agradable tot i trobar neu.

Viladrau desde Matagalls

Vam retornar fins el Coll de l'Home Mort i ara ja ens vam desviar cap a Coll Pregon, passant per el caminet tot covert de neu i amb les fagedes, ja gairebé sense fulles.

Coll Pregon (1532m.)

Quan vam arribar al Coll Pregon (1532m.), vam esmorzar. Vam continuar la caminada de baixada fins al Coll de St. Marçal, on s'hi troba l'ermita de St. Marçal i al costat un hotelet rural de luxe.

St. Marçal
 A continuació, va anar en direcció a St. Bernat de nou, passant per la vall de la riera de St. Marçal i gaudint de les vistes de les agudes nevades.

Les Agudes desde la seva cara nord
També durant la caminada vam trobar algún castanyer bastant peculiar.

Vam arribar a St. Bernat amb. 4 hores i 40 minuts, un trajecte de 13.6 km. i un desnivell de 970m.