lunes, 9 de diciembre de 2013

Caminada al Santuari de Cabrera

Aquest passat dissabte, amb l'Anna, vam fer una caminada pel Collsacabra en concret al Santuari de Cabrera, a la comarca d'Osona.

Sant Pere de Falgars

El Pirineu desde St. Pere de Falgars
Vam sortir desde St. Pere de Falgars, en direcció, al santuari. la primera part de la caminada, envoltats de boscos de roures i boixos, i gaudint d'un dia radiant i amb molt bona visibilitat.

Mica en mica ens vam anar acostant als peus de la cinglera. aquesta part molt bon fer, fins que vam arribar al Port de la Faja (1099m.), on per un corriol bastant empinat, vam anar pujant fins arribar a l'Osca de Cabrera (1294m.), just a tocar del cim de Cabrera (1307m.).

Al fons el Santuari de Cabrera

Una vegada a dalt al Santuari de Cabrera, vam poder gaudir d'unes vistes espectaculars de mitja Catalunya en totes les orientacións.

El Puigsacalm i al fons el Pirineu Oriental

Vam fer una paradeta i una mica de queixalada, i vam continuar ara de baixada per les conegudes escales de Cabrera, fins el Collet de Cabrera.

Collet de Cabrera (1170m.) desde les escales de Cabrera

Seguidament vam continuar en direcció, al Coll de Bram, per començar la pujada a la Cinglera del Pla d'Aiats.

Pla d'Aiats
Desde el Pla d'Aiats (1385m.), també mentre menjavem una mica, vam continuar gaudint de la bona visibilitat i les bones vistes, cap a l'Empordà i la Badia de Roses.

Després vam baixar del Pla d'Aiats, per un corriol de baixada, cap el Collet de Saiols (1198m.) fins a Cal Sancrist. a partir d'aquí, vam continuar la caminada fins la Masia de Pujolriu, on vam agafar la pista asfaltada, que ens va portar de nou a St. Pere de Falgars.

La caminada d'aquest dissabte va ser d'una distància de 12 km. amb un desnivell de 585m. i una durada de gairebé 5 hores.