lunes, 8 de octubre de 2012

Caminada pel Montseny

Dissabte passat, amb l'Anna, vam anar pel Montseny.

Vam deixar el cotxe a l'aparcament de La Plana del Coll (Fontmartina) a 936m.d'altitud. Vam seguir per la carretera uns 600m., a continuarció ens vam desviar, a ja sí per camí de terra, tot seguint el GR 5.2, fins a la zona del Corral d'en Deumal. indret on vam agafar un corriol senyalitzat amb fites, vam continuar caminant per la banda oert del turó de l'home i Les Agudes, passant per diversos Pous de glaç, com el d'en Cervera.

Vam seguir caminant i agafant alçada, ens trovavem a uns 1400m., vam continuar en mig d'una inmensa fajeda, fins anar a sortir al Coll de Les Agudes 1647m., desde el coll ja veiem Les Agudes a tocar, amb poc més de 5 minuts vam fer el cim de Les Agudes de 1706m. Lloc on vam esmorzar després de 3 hores de caminada.

Al fons el Turó de l'Home desde Les Agudes
Les Agudes 1706m.
Una vegada esmorzats, vam baixar de nou fins el Coll de Les Agudes, vam seguir pel GR 5.2, Fins al Coll Sesbasses 1643m., posteriorment vam continuar fins el Coll Pregon, per pujar al 2on i últim cim del dia el Turó de l'Home de 1712m.

El Turó de l'Home desde Coll Pregon
Coll Pregon 1654m.

Turó de l'Home 1712m.

Desde el Turó de l'Home, ara ja sí que s'havia acabat tota la pujada, ara tocava baixar pel GR 5.2, que fins els 1200m. és una baixada bastant considerable. una vegada arribats a la zona del Corral d'en Deumal, la baixada continuar però ja és de més bon fer, fins a La Plana del Coll.

Ha estat una caminada d'unes 5 hores 30 amb parades, 13.2 quilòmetres i un desnivell de 865m.