martes, 16 de octubre de 2012

Les 5 Ermites de la Vall del Bac

Aquest diumenge passat, vam anar a fer la Ruta de les 5 Ermites de la Vall del Bac a l'Alta Garrotxa.

Ens va trobar tots al parador de Castellfollit de la Roca, erem onze: l'Albert Boix, l'Anna, l'Albert, en Xevi, l'Anna Nogué, la Mònica, jo, l'Isa, la Moni, la Coral i la Sònia. després de fer un tentenpeu i trobar-nos tots, vam agafar els cotxes que ens van portar fins l'hostal de la Vall del Bac.
Vam sortir de l'hostal, en direcció a la primera ermita del dia, la de St. Miquel de la Torre d'origen romànic, a continuació, vam fer una estona de pujada, fins arribar al Colldel Triadú, situat a 882m. i des d'on ja vam veure la segona ermita del dia, la de St. Andreu de Porreres.

Ermita de St. Miquel de la Torre

Ermita de St. Andreu de Porreres desde el Coll del Triadú
Ermita de St. Andreu de Porreres

L'ermita de St. Andreu de Porreres, es d'origen romànic, va quedar gairebé amb ruïnes, degut als terretremols del s.XV, actualment l'han estat reconstruïnt.

Ha estat en aquesta ermita on hem esmorzat, per continuar la caminada, fins la següent ermita. DEsprés d'una estoneta de caminada per camins i corriols, vam passar pel Pont del Esquellerincs, després, vam arribar a la següent ermita la de St. Feliu del Bac. Aquesta ermita es troba amb reconstrucció del teulat i també és d'origen romànic del s.XII.
Ermita de St. Feliu del Bac.
Molt a prop d'aquesta ermita es troba la de Sta. Magdalena del Coll, situada molt aprop de la masia del Coll. També és d'origen romànic i de totes es la que es troba amb més mal estat.

Sta. Magdalena del Coll
Interior de Sta. Magdalena del Coll

Vam continuar per un camí de pista en molt bon estar durant una estona i seguint les marques, tant d'itinerania, com les del GR1, que ens van portar, fins a Llongarriu i la última ermita de la jornada, Mare de Déu dels Àngels i com totes d'origen romànic.

Llongarriu

Ermita de la Mare de Déu dels Àngels

Després de la última ermita, vam caninar un quartet d'hora, ja per arribar de nou a l'hostal de la Vall del Bac, on haviem deixat el cotxe.

Vam fer 15 quilòmetres de caminada amb gairebé 5 hores i 30 minuts amb parades incloses i un desnivell de 635m., gaudint d'uns bons paratges i d'un dia de sol.

Posteriorment, vam agafar del cotxe el dinar i vam fer un pic-nic en un camp proper a l'hostal. Va ser un dia genial de caminada i bon ambient, ara ja toca pensar amb quina serà la propera caminada.