miércoles, 3 de abril de 2013

Raquetes de neu al Llac de Les Builloses

Aquets dies de Setmana Santa, els vam passar amb l'Anna Nogué i en Xevi a la Cerdanya en concret al Camping de Queixans. Entre d'altres coses vam fer un parell de caminadetes matinals, per l'entorn.

Diumenge va tocar una excursió amb raquetes de neu al Llac de Les Builloses (Cerdanya Francesa).

L'Anna Nogué i en Xevi

Estany de la Pradella
Vam deixar el cotxe al Pla dels Avellans i vam seguir pel caminet, del Gr.10, que ens va portar amunt cap a l'Estany de la Pradella. que es trobava ven congelat.

Pla de Bones Hores
En Xevi era la primera vegada que anava amb raquetes de neu i la va agradar.

Una vegada vam arribar a l'Estany de la Pradella, vam fer una parada per esmorzar, seguidament vam continuar fins al Llac de les Bulloses, passant pel Pla dels Bons Hores, tot gaudint d'un dia esplèndit.

Una vegada vam arribar al Llac de Les Bulloses, vam veure'l completament congelat semblava un desert glacial.

Llac de Les Bulloses

Seguidament vam passar per sobre la seva pressa i vam continuar en direcció al Pla dels Avellans. Però una vegada vam arribar al Refugi, hi havien 2 opcións seguir per la carretera nevada amb raquetes, opció que van escullir l'Anna Nogué i en Xevi i nosaltres que vam anar per un altre camí que ens portaria a veure un parell de llacs més.

Estany Llarg

Vam seguir el track del Gps, i ens va portar a l'Estany Llarg i l'Estany Negre, després vam tornar de nou per la part sud a l'Estany de la Pradella, per agafar de nou el Gr.10 que haviem fet de pujada ara de baixada, fins arribar al Pla dels Avellans, on teniem el cotxe i on ens vam retrobar amb l'Anna i en Xevi.

Va ser una caminada amb raquetes de poc més de 5 hores i mitja, amb 13 km. i un desniell de 415m.