martes, 2 de junio de 2009

Caminada al Pedraforca



Avui amb en Xavi Benito i l'Esteve Bosch, he anat a caminar al cim del Pedraforca (2497m.), un dels cims més emblemàtics de Catalunya, i que el vaig fer per primera vegada l'Agost del 2004. i que també hi vaig pujar amb en Xavi.



A les 8:10 h. començavem l'ascensió, desde el mirador del Gresolet a (1530m.) i en direcció al Refugi Lluís Estasen amb uns 15 minutets, ja hi em arribat, lloc on em fet una paradeta per desabrigar-nos una mica. Llavors em continuat pujant, per arribar a l'inici de la Canal del Verdet (1950m.) a partir d'aquí el desnivell és bastant considerable, i es fa bastant dura la pujada, després de superar la Canal, em arribat al Coll del Verdet a (2270m.), desde on es pot gaudir d'unes vistes espectaculars miris on miris, Gòsol, El Cadí i mitja Catalunya.

A partir del Coll del Verdet, és on comença la grimpada final fins el Pollegó Superior del Pedraforca, una grimpada divertida i una mica perillosa a la vegada, al cap d'una bona estona grimpant em tingut la gran recompesa, de fer el cim del Pedraforca (2497m.), després de poc menys de 3 hores d'ascensió. Llavors em fet les típiques fotos i el més que merescut esmorzar, tot gaudint d'un bon dia per caminar.

Una vegada em acabat d'esmorzar, em seguit la canal que porta fins a l'Enforcadura, lloc per on em baixat, i també em patit alguns relliscades sense conseqüències, ja que hi ha molta pedra deixada anar i rellisca. Una vegada baixada tota l'Enforcadura, em agafat el corriol entre pins, que ens ha portat al refugi Lluís Estasen i de nou al Mirador del Gresolet.
Una vegada finalitzada la caminada amb total em estat unes 5 hores, em anat a dinar, on em comentat la caminada i em planejat alguna que altre caminada ben parida com podria ser... l'Olla de Núria.

No hay comentarios: