jueves, 30 de septiembre de 2010

Caminada al Pic de l'Infern

Dimecres amb l'Esteve Ballescà, ens vam escapar a la zona de Vallter, per gaudir d'una bona caminada, fent varis cims de la zona.

De bon matí a les 8, amb 4 graus i un dia radiant, deixavem el cotxe, a l'aparcament de sota, el Refugi d'Ulldeter. Vam començar a caminar, en direcció al Refugi, i una vegada passat, per les pistes d'esquí de Vallter 2000, vam anar cap al Coll de la Marrana (2529m.). A continuació cap al primer pic del dia el Bastiments de 2883m., on vam pujar-hi amb 1 hora i 35 minuts, vam fer una paradeta, per menjar una mica mentres, gaudiem, d'unes vistes dels Pirineus Andorrans i Francesos, de la Badia de Roses, Montseny...entre d'altres.
Una vegada menjats, vam continuar cap al següent, per la carena, vam baixar a les Collades de les Comes de Malinfern 2705m. A continuació, vam seguir cap el següent cim, el Pic de Freser de 2835m., on ja veiem més aprop el Pic de l'Infern, i també algún isard molt aprop nostre.. Vam baixar una mica de nou, per remuntar per la carena, l'objectiu del dia, el Pic de l'Infern de 2869m. era a tocar vam fer cim i vam gaudir de les vistes del Circ de Carança eren espectaculars, amb els Estanys, Blau, Negre, l'Estany de les Truites, també vam veure el Puigmal i al fons la Pica d'Estats ja enfarinada.

Després a tocar del Pic de l'Infern, també vam fer el Pic dels Gorgs 2851m.. Seguidament vam baixar cap a la Cabana de Tirapits, i seguint el Gr. 11 en direcció al Coll de la Marrana.
Durant la tornada, vam veure per les carenes del Bastiments, molta gent primer, vam pensar que podien ser algún autocar de jubilats, perquè avançaven lentament, però ràpidament ens vam donar conte, que anaven verds i portaven unes motxilles molt grans, eren militars fent maniobres per la zona.

Quan vam arribar al Coll de la Marrana, ara sí que ja tot era baixada fins el cotxe, mentre pel camí, i en una pedra vam trobar uns cinc o sis, militars fent la migdiada, segurament ja no s'aguantaven més, s'els veia una mica agoviats i cansats.

Al cap de 6 hores i mitja, 1215m. de desnivell i poc més de 12 km. vam arribar el cotxe. després de gaudir d'una gran excursió pel Pirineu.