lunes, 24 de enero de 2011

Caminada per Vilanova de Sau

Aquest diumenge, pronosticaven els homes del temps, com el dia més fred de l'any, i així va ser, mentre pujavem amb cotxe cap a Vilanova de Sau, quan vam arribar a Vic, el cotxe marcava -9.5ºC, ufffffffff cullo... quina rasca. Vam arribar a Vilanova de Sau, i ja no feia tant fret... -7ºC, per sort feia solet. Allà ja havien arribat, la Maribel, Anna Serrat, Roser, Mercè i l'Edu. Ara només calia anar a trucar, els amfitrions del dia, l'Anna i en Pep. Avui serien ells, 2 qui ens portarien d'excursió, pel seu territori.

Vam sortir de Vilanova de Sau amb cotxe, i el vam deixar a La Coromina, (la casa dels pares d'en Pep). i punt d'inici de la caminada. Vam fer una seria, de caminets i corriolets de la zona, ens va portar, en una zona on vam veure aguilons petits prenent el sol, en una cinglera, propera a la Roca del Migdia, després vam continuar la caminada, el terreny estava molt glaçat. Llavors, i després de caminar una estona, vam arribar en un corriol de dura pujada, el corriol de l'esquei, on vam pujar fins a dalt d'una cinglera, propera a Els Munts, lloc on vam gaudir d'unes bones vistes de la zona, i de Vilanova de Sau, lloc on vam esmorzar, i vam per un petit tastet gastronòmic, amb fuet casolà d'en Pep, boníssim, llonganissa d'Oix també molt bona, i la Mercè va portar unes galetones molt bones també.

Després amb la panxona plena, vam continuar, pels Cingles de Vilanova, fins una altre cinglera, on miraves avall i uffffff deu ni do. Després ja per baixar de la zona, també vam fer-ho per un corriolet bastant pedregós, i de nou vam arribar a La Coromina on teniem els cotxes, i on ens vam despedir, dels que no es van quedar a dinar. Vam caminar unes 4 horetes, vam fer 14.5 km. i un desnivell de 675m.
Jo i l'Anna, ens vam quedar amb en Pep i l'Anna, per anar a dinar a Can Morilla, lloc on vam dinar molt bé. Després vam arribar-nos, fins el Pantà de Sau, lloc on feia un bon fred i vam veure que està molt ple. Després ja cap a Casa. Havia estat un gran dia, tot i el fret, però amb una grans companyies, cosa que tant per la companyia, com per la zona s'ha de repetir més sovint.