lunes, 11 de abril de 2011

Caminada al Puig de Bestracà i Beget

Diumenge tocava caminada, L'Anna Nogué, ens va dir que ens portaria, a fer una volta per les seves contrades de l'Alta Garrotxa. Vam sortir de St. Miquel de Pera (Oix), als voltants de les 9 del matí.

Vam anar en direcció al Coll de Rabassa, i després cap el Coll de Bestracà. Una vegada al Coll, vam començar a pujar, en direcció a l'ermita de St. Andreu, després per un corriol, cap al Castell de Bestracà, que gairebé no en queda res, aquestes ruïnes del castell, es troben al Puig de Bestracà, situat a 1057m. i lloc on vam esmorzar.

Després vam baixar per un corriol amb molta pedra, semblava una tartera, un tros més avall el corriol ja va ser de més bon fer. Seguint aquest corriol, vam anar a buscar el Gr. 11, a la zona de Les Feixanes i el vam anar seguint, fins que vam trobar el camí de pista, que ens va portar fins a Beget, també acompanyats per una bona caloreta.

Una vegada vam arribar a Beget, un més que merescut vermut vam fer, per refer-nos de la calor.

Després vam continuar durant una mitja hora, vam fer la paradeta per dinar, ens uns gorgs, on ens vam refrescar una mica les cames, després vam dinar, mentrestant començavem a sentir que tronava.

Una vegada dinats vam continuar, caminant acompanyats pels trons llunyans i algunes gotetes, per sort vam arribar a la Casa del Salomó, on coneixien a les Annes i vam parar allà ja que cada vegada tronava més aprop i començava a ploure més. Després ells ens van acompanyar fins el cotxe.

Va ser una caminada d'unes 6 hores, 17 km i un desnivell de 580m.