lunes, 21 de marzo de 2011

Raquetada Nocturna a Masella

Dissabte 6 de la tarda, arribem a l'aparcament de Coma Oriola (1950m.) de Masella. L'Albert, l'Anna Nogué, en Quel, la Neus, l'Anna, jo i els amics de la Neus, la Gemma i en Jordi, ells 2 mai s'han possat unes raquetes sota els peus i acepten el repte d'una exrcusió amb raquetes de neu nocturna.

A part de la il.lusió que portaven ells 2 entre d'altres, en Jordi és un fanàtic de la fotografia, i tot un expert, així que li vaig deixar la meva reflex, perquè fes fotos i fotos, ell en sap molt més que jo, però m'en ha fet un curset accelerat.

Aproximadament a 3/4 de 7 de la tarda i encara de clar comencem l'aventura. Comencem a pujar amb les raquetes de neu, per la pista d'Isards de Coma Oriola, de bon començament ja pujem amb una pendent mantinguda i amb algú descans curtet. Mentrestant, el dia va caient, i ja veiem com els poblets de la Cerdanya, es començen a iluminar, cada vegada hi ha menys llum però la neu i una lluna plena, ens permetren veure-hi, som 8 però no estem sols molta més gent, fan com nosaltres, i be amb esquis de muntanya com amb raquetes, desafient la fuscor i no temen els llops.

Arribem ja, en una part més oberta, la zona de la Tossa (pista), travessem la Tossa del Mig i continuem per la Tossa Vermella, de mentres les retracs, estan perparant les pistes. Cada vegada ja falta menys, una lluna pleníssima, i una mica de ventet ens acompanyen fins al Refugi del Niu d'Aliga (2537m.).

Arribem al Refugi i està a tope de gent, ens menjem els entrepans, ens refem una mica i som-hi ara ja tot baixada fins el cotxe, baixem amb les raquetes per les Pista de la Tossa Vermella, El Serrat, i de nou fem pa part més forta de baixada la pala de la Tossa Vermella, així arribem al Cap del Bosc (2150m.) i on ara ja per la pista la Masovera gairebé plana i el Fons de Coma Oriola, arribem al cotxe.

Vam arribar al cotxe molt contents del que haviem gaudit i amb ganes de tornar-hi aixó és el més important. Vam estar unes 2 hores 15 de pujada, una horeta i mitja de baixada. Vam fer uns 6 km. i un desnivell positiu de 580m.