miércoles, 9 de marzo de 2011

Raquetes de neu a la Cerdanya

Diumenge passat, amb l'Anna, vam anar a fer una excursió amb raquetes de neu. Vam deixar el cotxe a l'Estació d'Esquí Nòrdic d'Aransa (1900m.). Vam començar a caminar, per un caminet que portava fins el refugi de les Pollineres, la primera part a trams amb neu i bastants sense, cosa que va fer que no ens poséssim les raquetes de neu fins que vam deixar de trobar trossos sense neu. Vam fer una paradeta a la zona de pic-nic de Les Pollineres (2128m.). per menjar una mica.

Una vagada menjats i gaudin d'un dia radiant, amb una capeta de neu caiguda feia un parell de dies, vam començar a caminar, ara ja sí sobre el mantell de neu, fins el Refugi dels Estanys de la Pera (2320m.), passant avanç pel costat de l'Estany petit de la Pera cubert tot de neu.

Quan vam arribar al Refugi, hi havia gent, i el guarda, que estava amb un grup, que hi havia passat la nit. Nosaltres vam agafar els entrepans i vam dinar gaudint de les vistes i del bon temps a unes taules que hi han a fora.

Una vegada dinats, vam rependre el camí, de nou pel mateix lloc que haviem pujat. Vam arribar al cotxe al voltants de les 4 de la tarda. Vam estar amb parades incloses unes 5 hores i mitja, uns 13.7 km. i un desnivell de 362m.

És una ruta molt maca de fer, pels païsatges i sense coplicacións.