martes, 21 de junio de 2011

Caminada al Balandrau

Ahir dilluns, ens vam ajuntar, l'Esteve Ballescà, l'Esteve Bosch, i jo, aprofitant que tenim tota aquesta setmana de festa, per anar a caminar, cosa que amb els actuals torns, que fem és una mica difícil.
Vam sortir amb cotxe de casa, fins al nucli de El Serrat, situat uns 1350m. d'altitud i dins del terme municipal de Queralbs, al Ripollès.

A ¾ de 8 del matí vam començar la caminada, ràpidament vam anar pujant enmig d'un bosch de pi negre en direcció al Balandrau. Un dels pocs cims que em quedaven fer del Ripollès. Després d'una bona estona de dura pujada vam arribar a la zona de Roques Blanques situat a 2415m. i desde on ja vam veure el Balandrau, on amb unes 3h de pujada superant un desnivell positiu de 1230m. Amb uns 6km. de pujada, vam arribar al cim del Balandrau (2584m.). Vam aprofitar per esmorzar-hi i gaudir de les grans vistes que teniem.

La caminada continuava, ara cap el Coll de Tres Pics (2395m.), i per la Coma del Mantinell, tot seguint el torrent, fins el Refugi de Coma de Vaca (1995m.), on portavem la meitat del recorregut.

Vam continuar de baixada, pel camí habitual per arribar al Refugi de Coma de Vaca desde Queralbs, tot seguint el Riu Freser, de moment desde l'alçada, i mica en mica ens vam anar-hi acostant, per la zona de les Gorgues del Freser. Vam continuar avall, fins a trobar el camí que ens portaria en direcció al Serrat.

Una vegada agafat el camí, vam buscar un lloc per dinar i si podia ser arrant de riu millor que millor i així va ser. Ens vam remullar una mica les cames a les fredíssimes aigües del Freser, vam dinar i vam reprendre el camí, encara ens quedaven una horeta i algo, per arribar al cotxe. La primera meitat, va ser per camí de pista i després ens vam desviar per un corriol, el primer tros va ser de dura pujada i després ja planer fins el Serrat.

Una vegada vam arribat al Serrat, vam fer una volteta pel poblet i vam reprendre el camí amb cotxe fins a casa.

Vam fer 8h 30' de caminada (amb parades incloses), gairebé 20km. I un desnivell de 1500m.