sábado, 1 de septiembre de 2012

Caminada al Sui i el Pla de la Calma

Aquest passat mes d'agost, vaig anar a caminar amb l'Esteve Ballescà, al Sui i el Pla de la Calma.

Vam sortir de bon matí de l'aparcament de sota el pantà de Vallfornès, ja només de començar, i per escalfar la pujada del Pantà, una vegada a dalt, va tocar un parellde quilòmetres planers, tot vorejant el Pantà, i fins arribà a la cua, indret on torbem el trencant, per pujar per la baga d'en Cuch, i amunt, passant per la Font de Les Acàcies, i en direcció al Coll del Pou d'en Besa (1187m.). Vam continuar pujar ara ja per corriol que ens porta, al Coll del Roure Gros (1216m.), una vegada arribats aquí, ja només falta l'atacada final al Sui.
El Sui (1318m.)

Amb poc més d'una hora i mitja, vam arribar a dalt superant un desnivell de gairebé 900m., amb 7 km.

Després d'una paradeta curta i guiatar els que ens envoltava. Arribats ja al Pla de la Calma,vam passar pel Plans de Vallfornès, Pla de Tremols i La Sitja del Llop. Llavors ja vam anar en direcció a la Casanova de Vallfornès, indret on comença la tornada per la pista de Vallfornès, on vam trobar-nos la Font de l'Avi, que malgrat la intensa sequera, encara rajava.

Font de l'Avi
 Vam continuar baixant en direcció al punt de sortida, mentres baixavem vam passar per la remodelada casa de Vallfornès, i de nou vam arribar al pantà, i vam refer de nou el camí que qhaviem fet fins a l'aparcament.
Vallfornès
Va ser una caminada de 4 hores i 20 minuts, amb 19.2 km. i un desnivell de 900m.