sábado, 15 de septiembre de 2012

Pujada al Port d'Envalira



Diumenge a la tarda, i després del matí haver fet la Via Ferrada, vam baixar amb l'Anna amb cotxe, fins Andorra la Vella. Lloc on comença la carretera CG-2.

L'Anna em va deixar amb la bici i ella va pujar amunt amb el cotxe, així podria gaudir d'un esplèndic i extens reportatge fotogràfic.


Andorra la Vella KM 0 CG-2















Mentre em preparava per començar la llarga ascensió, van començar a caure gotes, vaig dubtar de si pujar o no però em vaig decidir.

Vaig començar evidentment ja amb pujada, ja desde el primer quilòmetre, vaig anar agafant ritme i cap amunt. El Port d'envalira, és el port de muntanya amb carretera, més alt dels Pirineus amb 2409m. d'altitud. Desde Andorra la Vella Son 27 km. de pujada a una mitjana del 5.4% per superar els 1400m. de desnivell.


Sant Joan de Casellas (Canillo)


La Pleta de Soldeu (on teniem l'apartaament)
De mica en mica i passant per Encamp, Camillo, El Tarter i Soldeu, a bon ritme vaig arribar a la primera hora de pujada, em trobava ja a una altitud d'uns 1800m. i amb ja 18 km. de port fets. ja faltava menys, però encara faltava.
















Les Bordes d'Envalira














Una vegada ja passat Soldeu, vaig continuar amunt ara ja voltava els 2000m. d'altitud i la part més dura i mantinguda del port al 7% de pendent. La part de pujada que vaig notar que em costava més va ser sortint de la rotonda que porta al túnel del Port d'Envalira, que l'asfalt es molt granallut i costa més de rodar.













Ja només falten 3 km.
A falta d'uns 3 km. per coronar el port vaig afrontar la part més espectacular del Port, per vistes i pels revols que fa la carretera per guanyar altitud.
















Ja només falta un quilòmetre












Després de poc més d'una hora i mitja de dura pujada havia superar els 27 km. i el desnivell de 1400m., que té el Port d'Envalira pujant pel costat andorrà.

Després de la pujada i les fotos de rigor, tocava una merescuda baixada fins a Soldeu, lloc on teniem l'apartament.


No hay comentarios: