sábado, 15 de septiembre de 2012

Caminada als Estanys i Refugi de Juclar

Dilluns 10 al matí, vam anar a fer una caminada als Estanys de Juclar.

L'Estany de Juclar es troba al nord-est d'Andorra, a la parròquia de Canillo, envoltat pel Pic del Siscaró i el Pic d'Escobes. L'estany té 21.3 hectàrees, i es per això és el més gran d'Andorra. Al costat de l'Estany Primer, s'hi troba el Refugi de Juclar, que el van reformar el 2009, per converti-lo en un refugi guardat, amb una capacitat per a 45 persones.

Vam agafar el cotxe, i ens val desplaçar a la Vall d'Incles, tot seguint la carretera uns 3 km., al final de la vall, trobem un pàrquing i la caminada comença just al pàrking, al Pont de la Baladosa.

Vam començar a caminar, pel camí de pista que tot vorejnt el Riu de Juclar, ens va porta en direcció als Estanys de Juclar. Per arribar-hi hi ha un parell d'hores, per salvar un desnivell positiu de 465m., l'Estany es torba a 2299m. d'altitud.

Riu de Juclar

Amb unes 2 hores de caminada, vam arribar a l'estany, lloc on vam aprofitar per esmorzar, tot gaudint dels païsatges que ens envoltaven i també gaudint d'un dia esplèndic pel senderisme.

Al fons l'Estany Segon de Juclar

Refugi de Juclar
Una vegada esmorzats, vam entrar al refugi, que està molt ben arreglat per gaudir-hi, d'alguna estada per fer caminades per la zona.

Després vam tornar en direcció al Pont de la Baladosa, lloc on teniem el cotxe.