lunes, 24 de septiembre de 2012

II Marxa Cicloturista 100x100 Tondo


Aquest dissabte passat, vaig participar a la Marxa Cicloturista 100x100 Tondo a St. Joan les Fonts.

La marxa cicloturista 100x100 Tondo, Aquest és el segon any que es celebra a St. Joan les Fonts, a la Garrotxa, on vivia el desaparegut Xavi Tondo, mort a causa d'un accident a Andalusia el passat maig de 2011, mentre entrenava per participar al Tour.



Aquesta marxa cicloturista recorre per on en Tondo entrenava sovint. El recorregut curt de 68 km. passava per: St. Joan les Fonts, Castellfollit de la Roca, Besalú, Banyoles, Mieres, Sta. Pau, Olot i St. Joan les Fonts. Pel que fa al recorregut llarg, era el mateix que el curt, però acabant a Vallter amb 116 km. passant per Capsacosta, Camprodon, Setcases, Vallter.














A 2/4 de 8 del matí, vam sortir de Riudaura, amb l'Anna que em va acompanyar a la cicloturista i també gràcies a ella poc gaudir de tots aquestes fotografies. Vam arribar que faltava una hora per la sortida, vaig anar a buscar els dorsals i demés per poder participar-hi. En aquesta Marxa que l'organitzen els coneguts ciclistes Joan Llaneres i Carles Torrent, també hi van participar ciclistes profesionals com: Josep Jofré, Carles Torrent, Xavi Florencio, Roberto Heras, el germans Cameron i  Travis Meyer, Melcior Mauri...
El profesionals posant-se el dorsal





Craks del ciclisme

























Vam sortir pocs minuts després de les 9 del matí, la sortida va ser tranquila pero al cap d'un parell de quilòmetres el ritme es va augmentar considerablement, vam anar molt ràpits, després de passar per Besalú, hi va haver la primera caiguda que la vaig esquivar pels pèls, ja que va passar just a pocs metres meu, per sort em trobava bé i mirava d'anar bastant endavant del grup, vam passar per l'estany de Banyoles, molt ràpit gairebé no vaig poder veure ni l'aigua de l'estany.

Després de Banyoles va agafar la carretera de St. Miquel de Campmajor i Mieres, on ja vam trobar les primeres rampes i vaig poder aguantar el ritme, Vam passar per Mieres amb una horeta de carrera i una mitja de gairebé 38km/h. La meva idea era aguantar el ritme capdavanter, fins l'inici del Port de la Casella. Vam arribar a l'inici i vaig poder aguantar el ritme, vam passar per Sta. Pau, i encara podia aguantar, sortint de Sta. Pau, és on el port s'enfila més amb alguna rampa del 12%.
 
Vaig aguantar patint bastant, però ja superat el port, bastanta baixada fins a Olot, on vam passar molt ràpit, llavors vam anar fins La Canya, on hi havia el desviament de la curta i de la llarga, on em anava el 8è de la curta a falta de 2 km. per la meta a St. Joan. 
 
 
Vaig acabar d'apretar i esprintar per finalment acabar 5è. amb un temps de 1h 49' 11", una mitja de 37.3 km/h per fer el 68 km.

Vaig acabar molt content, de tot l'organització, recorregut, sensacións, resultat, companyia...L'Any vinent si poc repeteixo.
 
 
"(...) La bici és com una metàfora de la vida; aixecar-se després de caure et fa més fort, i no només això: et fa ser concient que hem de valorar els bons moments, perquè de ben segur que tard o d'hora tornarem a caure!"
                                                                                                                         Xavi Tondo Volpini



Jo penso que aquest escrit té tota la raó.

No hay comentarios: