sábado, 31 de enero de 2009

Porté Puymorens "De Nivell"

Avui ha tonat a ser un gran dia d'esquí, les previsións anunciaven un temps núvol, i amb possibles nevades, però no ha estat així, sol gairebé tota la jornada.
Hem pujat amb en Pere Gómez, en Jordi Ferrer que després de tant de temps, parlant-ne a la feina que teniem que pujar junts hem coincidit ja tocava, amb ells encara no hi havia pujat mai a esquiar, i amb en David Reche sí i jo per variar.




Em pujat a Porté-Puymorens (França), mai hi havia estat la tenia pendent. Després de unes 2 hores de camí ha tocat parar a Puigcerdà a esmorzar, jo i en Jordi entrepans calents, en Reche i en Pere ja sabien que seria un dia dur, han escollit un plat convinat. Després de carregar la panxa doncs, una estoneta més de cotxe, per carreteres secundaries i amb algunes draceres terciaries que coneix en Jordi, per anar més ràpit.


Arribem a Porté-Puymorens a les 1/4 de 10, la primera caiguda sense els esquís possats i ni amb el forfet, me la he emportat jo, placa de gel, i per terra davant del mini-bar, n'he vist un que reia pero ha sigut una caiguda amb molt d'estil.



Per començar en Jordi, que es coneix aquestes pistes, ens ha portat a la part superior d'una pista de les més complicades de Porté, La Cheminée una negra de qualitat. Ell ens ha dit que la fariem més tard, era complicada per ser la primera del dia, encara estavem frets, al final doncs ha sigut la primera del dia i ens ha servit per escalfar-nos super ràpit, i on també hi han freqüentat les primeres tubarelles de la jornada i no les últimes. (a sota de tot en teniu una selecció de les millors, jo també he caigut algún cop per com que jo porto la camara de fotos doncs és més difícil que m'enganxin).






Després, de la primera descarregada d'adrenalina, doncs hem fet una mica de pistes de nivell mig o difícil, per anar tantejant de tant en tant, alguna de les negres.



Després en Reche s'ha anat estudiat mentre pujava amb el telecadira de l'Estagnol, ha observat un fora pista, molt molt potent i complicat vaja jo així l'he vist, al final no hem deixat que hi anés sol, hem amb ell i la veritat que em patit tots molt, hi ningú s'ha escapat de la revolcada, el que hem fet no se si era un fora pista o esquí extrem jejjeje vaja que em suat de valent.


Jo avui crec que hem fet un 75% per fora pista i la resta per les pistes, jo crec que mai havia fet, tant fora pista variat i tant poca pista i segur que serà una de les esquiades que recordarem durant temps.





Després també hem fet una fora pista pel mig del bosc molt divertit, i entretingut hem fet una paradeta ràpida al bar, no podiem perdre temps. Un cop finalitzada la parada hem decidit pujar a unes crestes de neu verge a dalt de la muntanya, per fer unes baixadetes de somni, ens han agradat tant que les hem fet 2 vegades, variant-les una mica.



Al final a les 2/4 de 4 de la tarda posavem fí a una jornada èpica d'esquí de qualitat, hem acabat bastant trinxats, amb molta adrenalina cremada, ningú s'ha fet mal, avui teniem més posibilitats que altres vagades i segur que amb ganes de tornar-hi. Tornant hem fet la millor dracera de totes.

(Aquí hi ha una selecció de les revolcades del dia, clicant a les fotos es poden ampliar)


















































No hay comentarios: