domingo, 30 de agosto de 2009

Ferranada XTR pel Montseny



Després de que ahir vaig tindre, un sopar d'aniversari, i em posava al llit a 1/4 de 4 de la matinada, avui a 1/4 de 7 del matí, ha sonat el despertador (es a dir que només he dormit 3 horetes). M'ha sonat i la veritat, no m'ho he ni pensat 2 vegades, he esmorçat una mica, m'he posat la disfressa i som-hi, avui hi havia una sortida de les meves, és a dir llarga, dura, exigent i amb alguna ferranada que altre, que el propi Ferran ens tenia preparada. Jo clar havent dormit poc....mai saps com et respondrà el cos, la veritat que m'he trobat molt bé.



A les 7 del matí amb punt, m'he trobat a l'aparcament de l'ajuntament amb els companys del club. Com es notava que avui era una sortida de rally potent, perquè els camicazes de les trialeres i les baixades impossibles no hi eren. Hi havia el Miquel, Joan de Llagostera, Jaume, Sergi, Jordi Gil, Pitu, Marcos (quan ha arribat al turó de la cova ha girat) i doncs el propi autor de les típiques ferranades, el Ferran (el de la foto).



S'ha sortit en direcció, St. Pere, hem pujat per la pedrera, fins a la font del Borrell, d'allà per la pista principal fins St. Elies, és a dir tot pujada, una vegada a dalt l'ermita doncs cap al Turó de la cova situat a 1050m. En aquest punt s'ha esmorçat per reposar forses, només portavem 16km. i 915m. de desnivell, (avui sí que no puc dir, que no he disfrutat amb tanta pujada). Desde el Turó de la cova i amb unes inmillorables vistes sobre el Montseny, doncs tocava una mica de baixada, per la Creu del caçador, cap a Can Terrer, Vallmanya, i de nou més pujada, cap a Sta. Susanna (foto de dalt), de Sta. Susanna, cap al Samon, per un terreny "bastant planer". Una vegada a la masia del Samon, ara tocava el Tourmalet del dia, una pujada poc coneguda, però que els que l'hem feta ja la coneixem i la recordarem, una pujada de 5km. superant un desnivell de 420m. per arribar al Coll del Pou d'en Besa, situat a 1187m. d'alçada i molt aprop del Sui i el Pla de la Calma, era sostre de l'etapa d'avui. En aquest punt portavem, 3hores pedalant, només 30km. i 1500m. de desnivell, una bestiesa.



Durant aquest 5km. de pujada alguns, han maleït els ossos a l'autor de les ferranades, però sí ell, ens volia defallir psicològicament ho portava clar, l'enemic mai et pot veure el teu defalliment psicològic si hi és.



Una vegada al Coll del Turó d'en Besa, ha tocat, un curt tram de trialera, la del Sui, lloc on el Miquel ha baixat per Palestrins cap a St. Pere. Nosaltres hem baixat, pel Mortirolo d'aquestes contrades, fins molt aprop del Castanyer, una vegada allà més sorpreses, ara ens tocava anar en direcció a Can Cuch, però avanç s'ha agafat un trencant i som-hi més pujada ara cap a Palestrins, avanç d'agafar la pujada el Jordi Gil ens deixa que seguim, ell porta dies sense anar amb bici i com l'han enganyat.



Doncs bé continuem pujant cap a Palestrins, 3 quilometrets de pujada fins a Palestrins, per tornar a baixar fins a Can Quintana i "planejant una mica" de nou cap a Can Cuch. Llavors hem continuar fins a la zona del Castanyer, per baixar per la Baga d'en Cuch, lloc on en Ferran s'ha aturat a buscar aigua, i com bons amics l'hem esperat un bon tros més avall, a la pressa del pantà, lloc on ell no arribava de cap manera, l'hem anat a buscar fins la cua del pantà on no hi era, a cap d'un moment el sentim com les cabres, ell per l'altre banda del pantà i muntanya amunt, hi ha hagut un mal entès i en ferran ha caigut en la seva propia ferranada i nosaltres o ells s'ha abandonat. A partir d'aquest punt nosaltres 5, en Joan, Jaume, Pitu, Sergi i jo, doncs hem baixat fins a Vilamajor.



Al final ens han sortit unes 4 hores 45 minuts pedalant (sense contar parades) uns 58 km. i uns 1900m. de desnivell positiu.



La veritat que ha sigut una sortida XTR de les bones, potents i de les èpiques, és a dir de les meves i per dormir només 3 hores m'he portat jo penso que molt bé


Aquí també trobareu l'altre crònica de la sortida http://www.trencacames.blogspot.com/















No hay comentarios: