sábado, 1 de agosto de 2009

L'Olla de Núria

Després, d'ahir divendres anar amb bici de carretera i fer 90 km. per la costa, i molts d'ells amb fort vent de cara, cosa que és insuportable i estressant, aquest dissabte m'ha portat de caminada.

Avui de bon matí l'Esteve Ballescà i jo, ens hem desplaçat fins a Queralbs, lloc on hem agafat el primer cremallera del matí, per arribar el més aviat possible al Santuari de Núria situat a 1960m. d'alçada, per començar a fer l'Olla de Núria.

Arribem a 1/4 de nou del matí a Núria i comencem la caminada agafem el Gr 11 en direccío a la Jaça de baix, lloc on deixem el Gr 11, per agafar, la Coma de Noucreus, amb unes 2 hores de caminada arribem al Coll de Noucreus (2775m.), girem a la dreta per fer el primer cim del dia, el Pic de la Fossa del Gegant (2801m.), amb qüestió de 5 minuts el segon el Pic de Noucreus (2799m.), lloc on parem a fer una queixalada. Després d'una paradeta, continuem la nostra aventura personal, en direcció a Coll de Noufonts (2658m.). La veritat que durant tot el dia un fort vent ens ha acompanyat i ens ha sigut bastant molest, per sort un bon sol ens ha acompanyat.

Continuem a pel 3er cim del dia el Noufonts, que el coronem a 2861m. a 1/4 de 12 del matí. Després de Noufonts, arribem al Pic d'Eina (2786m.), on plantem la meva senyera, que a partir d'aquest 2009, m'acompanya en els meus cims.

Del Pic d'Eina i amb una mitja horeta, arribem al Pic de Núria (2794m.), ja portem unes 4 hores de caminada, aproximadament estem a l'equador de l'aventura, ara toca anar pel proper el Pic de Finestrelles que el coronem a 2829m. una vegada al Pic, una baixada d'uns 225m. de desnivell negatius, ens porten al Coll de Finestrelles situat a 2604m., lloc on trobem alguns excursionistes i fem la xarradeta e intercanviem aventuretes e impresións.

A partir d'aqui doncs la part putser més feixuga del dia, i on el vent ens continua atacant, així arribem al penúltim cim del dia el Pic de Segre situat a 2848m. d'alçada. Ara ja només ens queda l'ùltim Pic el més alt del Pirineu Oriental amb 2910m. El Puigmal, on arribem aproximadament a 2/4 de 3 de la tarda, ara sí que podem dir que hem aconseguit el que ens hem proposat. Ara sí que toca fer-nos amb el nostre tupper de pasta que hem portat, i la veritat que menjar a 2910m. d'altitud, i amb més de 6 hores a les cames, la veritat que està molt més que bo.

Una vegada hem carregat les piles ara toca una de les part que no porto tant bé les baixades, així que avall per la Coma de l'Embut fins a Núria, on baixem amb poc més d'una hora i 15 minuts.
Ara una vegada, de nou al Santuari, toca esperar el Cremallera que ens torni a deixar a Queralbs.
Amb total un caminada d'unes 8 hores i 15 minuts amb un desnivell 1650m. positius. Ara ja puc començar a preparar la propera, d'aquí un mes, vaig a fer Carros de Foc i s'ha d'entrenar. Així que ara d'aquí poc, marxo a fer el Clar de Lluna de Vilamajor, que ens portarà fins a St. Joan de Sanata, on menjarem, com ja és típic la sindria i tornarem cap a Vilamajor, calculo que serà una caminada nocturna de poc més de 2 horetes. Així que amb tot aquest dia Non's top, agafaré el llit a gust.