sábado, 22 de agosto de 2009

INICI DE VACANCES a Coma de Vaca i Núria

Ahir divendres a les 2 del migdia, vaig agafar les vacances, i tantes eren les meves ganes de desconectar, que a 2/4 de 4 de la tarde, ja marxava amb el Xavi Montasell, cap a Queralbs. Allà varem deixar el cotxe i varem posar inici a la ruta, amb destí al Refugi de Coma de Vaca.

Vam sortir caminant desde La Farga en direcció a la Central de la Daió, una vegada hi vam arribar, vam agafar el camí que porta per les Gorgues del Freser, cap al Salt del Grill, un lloc molt xulo de visitar, a partir d'aquí doncs vam anar seguint el camí, tot gaudint d'aquest magnífics paratges, on els isards es van deixar vaure ben aprop nostre. Pel que fa el temps doncs ens va aguantar, jo tenia por de que alguna tempesta de mitja tarda ens fes la guitza pero per sort no va ser així.

Després de 2 hores i mitja de camí, vam arribar al Refugi de Coma de Vaca, situat al Panell de les Eugues a 1995m. d'altitud, a uns 8 km. de l'inici de la sortida, i salvant un desnivell positiu de 1030m. I és que la veritat que portant el Gps, ara puc tenir molta més informació de les caminades que anem fent.

Al refugi de Coma de Vaca, i varem arribar allà una mica més tard de les 8 del vespre, quan vam arribar doncs hi haurien unes 12 persones, nosaltres ens vam fer una dutxa i vam sopar. Després de sopar, i per païr una mica vam sortir a fer una mini passejada pels voltants del refugi i posteriorment ens van anar a dormir a 2/4 d'onze de la nit.

La jornada d'avui l'hem començat de bon matí a les 7 del matí ja estavem esmorzant al refugi, a 3/4 de 8, el deixavem, per possar inici a la jornada d'avui. Hem sortit amb direcció al cim de Torreneules, em pujat pel torrent de Coma de Vaca, on també em pogut gaudir de la fauna de la zona marmotes, isards, vaques, una vegada arribats al l'inici del Torrent de Coma de Vaca, hem iniciat una forta pujada que ens ha portat, fins al Coll de Torreneules (2563m.), una vegada allà doncs hem atacat el Cim del Torreneules situat a 2711m. on hi ha la creu de l'Oratori de St. Eudald.

Una vegada a dalt, hem decidit cap on anavem, amb el Xavi, s'ha decidit anar cap a Núria, on hem passat per la font Negre i després d'una estona hem arribat a la civilització a l'alberg de Pic de l'Aliga, i després hem baixat fins al Santuari de Núria que hi havia bastanta gent, lloc on hem esmorzat i reposat una mica.

Després de Núria, doncs hem baixat pel Gr 11 que baixa per les Gorgues de Núria, fins a Queralbs, Passant pel Pla de Sallent, la cascada de la Cua de Cavall, el Salt del Sastre, el Pont de Cremal...durant aquest trajecte ens hem anat creuant amb molta gent que pujava cap a Núria tot caminant.

Una vegada a Queralbs doncs cap a la Farga i cap a retrovar-nos amb el cotxe, lloc on hem aprofitat per fer-nos una remullada a les aigües fredíssimes del Riu Freser, i on jo només m'he mullat fins la cintura i el Xavi ha sigut capaç de posar-s'hi tot sencer. Després s'ha dinat vora el riu i de nou cap a casa.

Al final avui ens han sortit 19km. d'alta muntanya, amb un desnivell +880m. Fets amb 6 hores 10 minuts, dels quals 4 hores 30 minuts han sigut caminant i la resta amb les parades.