miércoles, 13 de marzo de 2013

III Marxa Cicloturista "Terra de Volcans"

Aquest diumenge passat, vaig participar a la "III Marxa Cicloturista Terra de Volcans"

També vaig quedar amb la Marga per participar a la Terra de volcans, avui tocava pedalar i era aquesta la meva primera participació a la "Terra de Volcans" i la primera cicloturista de l'any. Aquesta vegada em vaig pendre la cicloturista, sense esperit competitiu, i es que aquest any els meus objectius son la distància llarga i evidentment el ritme no pot ser el mateix i el cos no es pot portar al màxim.

Vam sortir d'Amer a 2/4 de 10 del matí, en direcció Anglès, passant per la Cellera de Ter i fins arribar Anglès baixada. una vegada vam arribar Anglès, vam girar per pujar el primer port de la jornada, i el més llarg l'Alt del Sastre o de St. Hilari Sacalm, una pujada d'uns km. fins a St. Hilari, amb una pendent còmoda de pujar, però llarga a la vegada. Arribats a St. Hilari vam parar al primer avituallament, i vam escullir el recorregut llarg 135km. vam agafar la carretera que continua pujant i passa per Matamala, Collsesplanes. De Collsesplanes i fins a St. Sadurní d'Osormort, la baixada la vam fer per una carretera molt revirada i amb les curves molt juntes que no permetien distraccións. Quan vam arribar a St. Sadurní d'Osormort, vam anar en direcció a Folgueroles, passant pel Coll de Romegats i St. Julià de Vilatorta.

A Folgueroles, vam fer una paradeta a l'avituallament i vam continuar, cap a Roda de Ter i ja pensant en el següent port del dia el Coll del Bac, un port de 2ª categoria de gairebé 15 km de pujada, a una mitja del 3.6% i que salves un desnivell de 543m. per coronal a 1002m. d'altitud. Durant la pujada d'aquest port vam passar pels pobles de L'Esquirol i Cantonigros.

La Marga pujant el Coll del Bac

Arribats a dalt del Coll del Bac. en va tocar una lleugera baixada, per tornar a pujar però ara un portet molt suau, que només té una mica de pujadeta al seu començament el Coll de Condreu de 5ª Categoria. Després de passar per Osona i un petit tros de La Selva, vam coronar el coll de Condreu i vam entrar en territori Garrotxí, avanç però vam fer una paradeta a l'avituallament que hi havia.

Avituallament de Coll de Condreu

A partir d'aquí vam afrontar un ràpid descens d'uns 10 km. fins arribar a St. Esteve d'en Bas, on vam fer un grupet d'uns 6 i que vam anar plegats fins a Amer, amb un vent de cara bastant intens i tot fent relleus a velocitat. Jo vaig notar més cansament amb aquest tros que vam apretar que no pas en la resta de pujades.

Vam arribar Amer amb 5h 8', amb 135km. a les nostres cames i un desnivell positiu de 2060m.

Per veure la sortida detallada al màxim cliqueu AQUÍ