martes, 12 de marzo de 2013

Pujada al Santuari del Far

Aquest dissabte, vaig quedar amb la Marga, una amiga molt aficionada a l'esport i el ciclisme.

Vam quedar a Les Planes d'Hostoles, per pujar al Santuari del Far situat a 1120m. Vam sortir de les Planes, en direcció al Mas Xoriguera, després d'aquí, vam anar pujant tot reseguint un petit torrent, que es notava que havia baixat bastant quets darrers dies degut a les intenses plujes, després d'una estona de pujada, vam arribat a Sta. Anna una petita capelleta situada a la pista asfaltada que porta fins al Santuari del Far, la qual vam seguit fins al mateix Santuari.

També va vindre amb nosaltres en Kilian, però no en Jornet només hagués faltat, el gos de la Marga, que va gaudir també de la caminada.

La Marga i el Kilian
Una vegada arribats a dalt del Santuari de la Mare de Déu del Far, vam esmorzar i vam gaudir de les vistes, en primer terme el poblet de St. Martí Sacalm, el Pantà de Susqueda i una infinitat de muntanyes als 360º.

Després vam tornar reseguint la Cinglera del Far per un corriol, fins el Coll de Malla, on vam travessar la pista i vam anar baixant per un corriol tot seguint les marque d'Itinerania, que ens van portar de nou a Les Planes d'Hostoles.

La caminada va durar poc més de 4 hores, vam fer 15 quilòmetres i un desnivell positiu de 825m. Després vam anar a l'Hostal del Fang a dinar.