lunes, 25 de marzo de 2013

Volta per Terres Gironines i pujada a Rocacorba




Ahir dilluns, aprofitant que estic de vacances, vaig anar a fer una bona volta per terres gironines.

Vaig arribar i vaig deixar el cotxe a Banyoles, vaig anar a fer el recorrgut curt de la Marxa ciloturista de Les Goges que es celebrarà aquest proper 21 d'abril.

La ruta la vaig començar a tocar de l'Estany de Banyoles, i vaig anar cap a Esponellà i Crespià, la veritat que mai havia fet aquesta carretera i es molt tranquileta, després vaig anar cap a l'Alt Empordà, Navata, Lladó, Cabanelles. Després vaig agafar la N-260, fins el trencant de Maià i Montcal, ara ja en Terres Garrotxines, per pujar el Collet de Jou.

Carretera de Lladó










Maià de Moncal, al fons el Santuari de la Mare de Déu del Mont
Vaig baixar cap a Beuda, Besalú i cap Argelaguer, d'Argelaguer cap a Tortellà, Montgut, Castellfollit de la Roca, St. Joan Les Fonts i Olot. Després d'una mica de puja i baixa, va tocar una mica de pujada en direcció a Can Xel i el Coll de Casella. Llavors baixada cap a Sta. Pau, i seguint la carretera Mieres, per entrar de nou al Pla de l'Estany, per St. Miquel de Campmajor. Llavors vaig arribar a Banyoles, vaig fer la volta a l'estany, passant per Porqueres i de nou fins a Banyoles. Vaig fer una mini paradeta per treure'm roba i deixar-la al cotxe i som-hi.
Església Romànica de Sta. María de Porqueres





Estany de Banyoles
























Vaig anar a buscar la carretera GIV-5247, que puja a les conegudes antenes de Rocacorba situades a 970m. d'altitud, i una de les pujades més dures que es poden fer per la zona. Després de 110km. a les cames, vaig atrevir-me a pujar-hi i la veritat que és una pujada dura. Detall de la Pujada a Rocacorba










Una pujada que cada quilòmetres t'informa del Quilòmetres actual, els que falten per coronar, l'altitud que et trobes i el percentatge de pendent del proper quilòmetre. Mentre pujava em vaig creuar amb un ciclista de l'equip Garmin i es que m'ha dit que hi son sovint per la zona.

Amb 122 km. a les cames vaig arribar a dalt, vaig refer-me una mica i vaig poder admirar les impresionants vistes que es poden divisar. després baixada i cap al cotxe.



Vistes desde Rocacorba








Antenes de Rocacorba
Havia estat una gran jornada de ciclisme amb més de 5 hores pedalant per fer 137 km amb un desnivell de 2200m.

Ara toca descansar un parell de dies i fer-ne alguna altre. Detall de la Ruta

1 comentario:

JAUME ORS dijo...

una abraçada Santi i ... cada vegada m´agrada més això de pedalar per carretera !!!!